Następnie sklejamy (klejem epoksydowym) i skręcamy stewę i stępkę. Stępkę trzeba zawęzić symetrycznie na bokach i wyciąć na końcu rowek 12 X 50 mm. Zaczynamy zwężenie pomiędzy wręgami 1 i 2, około 75 cm od końca, tak aby stępka była około 30 mm szeroka w miejscu gdzie łączy się ze stewą.
Następnie kleimy wzmocnienie stępki pomiędzy wręgami 2 i 3. Jest to kawałek sklejki wodoodpornej 6 X 75 X 600 mm. (Jeżeli budujemy wersję łódki tylko wiosłową, pomijamy następne kroki.) Potem należy przygotować boki i wzmocnienia skrzynki mieczowej. Rozmiary wewnętrzne skrzynki będą uzależnione od wyboru rodzaju miecza (omówienie na końcu instrukcji). Spód skrzynki trzeba dopasować do krzywizny stępki, tak aby wręgi 2 i 3 były do siebie równoległe.
Na zdjęciu powyżej jest widoczna stępka klejona. W przypadku stępki giętej „na mokro”, ten etap montażu będzie musiał się odbyć na grzbiecie.
Teraz możemy do skrzynki i stępki zamontować wręgi 2 i 3, używając kleju i odpowiednich wkrętów. Przed montażem należy się upewnić że wszystkie wręgi nie są w stosunku do siebie skrzywione. Okiem sprawdzamy, aby górne krawędzie były w stosunku do siebie równoległe.
Teraz możemy się zabrać za wzdłużnice i szandek. Zaczynamy od zewnętrznej strony szandeku, który się składa z dwóch listewek (19 X 22,5 mm). Na razie zajmujemy się tylko jedną z tych listewek (dolną) oraz jedną wzdłużnicą, na przykład dolną, bo ma mniejszy przekrój i będzie stawiać mniejszy opór przy wyginaniu. Mocujemy je tymczasowo za pomocą pasów bagażowych. Zanim je zamontujemy permanentnie, trzeba sprawdzić czy łódka się nie skręciła wobec swojej osi i czy jest symetryczna. Sprawdzamy to, mierząc odległość od stewy do każdego górnego narożnika pawęży – odległość powinna być identyczna. Trzeba też sprawdzić czy pawęż jest pod kątem 90 stopni w stosunku do grzbietu i zamontować wzmocnienie pomiędzy pawężą i stępką. Jeżeli chcemy mieć drugie siedzisko dla pasażera podczas wiosłowania, wzmocnienie powinno podpierać siedzisko, które później będzie leżało na górnych wzdłużnicach i listwie przykręconej do pawęży. W idealnej sytuacji wszystkie wręgi powinny być równoległe do siebie i pod kątem 90 stopni do grzbietu. Gdy jesteśmy pewni, że rama łódki nie jest skręcona i że jest symetryczna, możemy przyciąć listwy pod kątem, dopasowując je do stewy. Przykręcamy i kleimy (klejem epoksydowym lub zagęszczoną żywicą epoksydową) wzdłużnice do wręgów i pawęży. Konieczne jest nawiercenie wręg (wiertło fi 3 mm) przed wkręceniem wkrętu celem uniknięcia rozwarstwienie się sklejki. W razie rozwarstwienia lub pęknięcia wystarczy w otwór dać trochę kleju i docisnąć ściskiem.
Niezbędne końcówki do wiertarki.
Dopasowywanie listew wygląda skomplikowanie, ale nie jest!
Nawiercanie wzdłużnicy i wręg za pomocą bloczka, który służy jako prowadnica.